Pozew wycofany

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wycofał z Sądu Antymonopolowego pozew przeciwko Pekao po tym jak bank usunął z regulaminów kart płatniczych zapis o możliwości pobrania opłaty, która rekompensuje koszty nieuzasadnionej reklamacji przy transakcji kartami płatniczymi.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wycofał z Sądu Antymonopolowego pozew przeciwko Pekao po tym jak bank usunął z regulaminów kart płatniczych zapis o możliwości pobrania opłaty, która rekompensuje koszty nieuzasadnionej reklamacji przy transakcji kartami płatniczymi.

Podobne zapisy występują powszechnie w taryfach opłat banków wydających karty. UOKiK kontynuując działania podejmowane w ochronie interesów konsumentów, wystąpił do pozostałych banków o zaniechanie tej praktyki i dostosowania regulaminów do przepisów prawa. W przypadku, gdy prośba nie zostanie zrealizowana UOKiK wykorzysta wszelkie środki prawne, aby banki zaprzestały stosowania niekorzystnych dla klientów zapisów. Doceniam dobrą wolę wykazaną przez bank Pekao. Oczekuję, że inne banki stosujące podobne klauzule niezwłocznie dostosują się do przepisów ustawy. Kolejnych pozwów nie będę wycofywał ? podkreślił Tadeusz Aziewicz prezes UOKiK

Reklama

Po interwencji UOKiK, prezes zarządu Pekao Maria Wiśniewska stwierdziła, że klient nie powinien obawiać się, że poniesie koszty reklamacji, jeśli jego wątpliwości co do prawidłowości dokonanych rozliczeń okażą się nieuzasadnione.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wycofał z Sądu Antymonopolowego pozew przeciwko Pekao po tym jak bank usunął z regulaminów kart płatniczych zapis o możliwości pobrania opłaty, która rekompensuje koszty nieuzasadnionej reklamacji przy transakcji kartami płatniczymi. Podobne zapisy występują powszechnie w taryfach opłat banków wydających karty. UOKiK kontynuując działania podejmowane w ochronie interesów konsumentów, wystąpił do pozostałych banków o zaniechanie tej praktyki i dostosowania regulaminów do przepisów prawa. W przypadku, gdy prośba nie zostanie zrealizowana UOKiK wykorzysta wszelkie środki prawne, aby banki zaprzestały stosowania niekorzystnych dla klientów zapisów. Doceniam dobrą wolę wykazaną przez bank Pekao. Oczekuję, że inne banki stosujące podobne klauzule niezwłocznie dostosują się do przepisów ustawy. Kolejnych pozwów nie będę wycofywał ? podkreślił Tadeusz Aziewicz prezes UOKiK

Po interwencji UOKiK, prezes zarządu Pekao Maria Wiśniewska stwierdziła, że klient nie powinien obawiać się, że poniesie koszty reklamacji, jeśli jego wątpliwości co do prawidłowości dokonanych rozliczeń okażą się nieuzasadnione.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wycofał z Sądu Antymonopolowego pozew przeciwko Pekao po tym jak bank usunął z regulaminów kart płatniczych zapis o możliwości pobrania opłaty, która rekompensuje koszty nieuzasadnionej reklamacji przy transakcji kartami płatniczymi. Podobne zapisy występują powszechnie w taryfach opłat banków wydających karty. UOKiK kontynuując działania podejmowane w ochronie interesów konsumentów, wystąpił do pozostałych banków o zaniechanie tej praktyki i dostosowania regulaminów do przepisów prawa. W przypadku, gdy prośba nie zostanie zrealizowana UOKiK wykorzysta wszelkie środki prawne, aby banki zaprzestały stosowania niekorzystnych dla klientów zapisów. Doceniam dobrą wolę wykazaną przez bank Pekao. Oczekuję, że inne banki stosujące podobne klauzule niezwłocznie dostosują się do przepisów ustawy. Kolejnych pozwów nie będę wycofywał ? podkreślił Tadeusz Aziewicz prezes UOKiK

Po interwencji UOKiK, prezes zarządu Pekao Maria Wiśniewska stwierdziła, że klient nie powinien obawiać się, że poniesie koszty reklamacji, jeśli jego wątpliwości co do prawidłowości dokonanych rozliczeń okażą się nieuzasadnione.

Prawo i Gospodarka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »