AGORA (AGO): Strategia internetowa spółki - raport 4

Siłą projektu internetowego Agory jest wykorzystanie atutów firmy - największego polskiego dziennika "Gazety Wyborczej", jej marki, związanych z nią czytelników, bogactwa informacji krajowych i lokalnych oraz ogromnej przewagi na rynku ogłoszeń wymiarowych i drobnych.

Agora SA, największa polska spółka medialna, przedstawia dzisiaj swoją strategię internetową.

Oferta Agory w Internecie będzie w pierwszym etapie skierowana do konsumentów. Spółka zamierza stworzyć jeden portal krajowy i kilka lokalnych, a następnie szybko rozwinąć kanały tematyczne poświęcone głównym obszarom zainteresowania konsumentów. Agora rozważa też ofertę skierowaną do firm. Wpływy pochodzić będą z działalności reklamowej, a z czasem z handlu elektronicznego.

Siłą projektu internetowego Agory jest wykorzystanie atutów firmy - największego polskiego dziennika "Gazety Wyborczej", jej marki, związanych z nią czytelników, bogactwa informacji krajowych i lokalnych oraz ogromnej przewagi na rynku ogłoszeń wymiarowych i drobnych. Agora wykorzysta także do promocji marki internetowej rosnącą grupę swoich rozgłośni radiowych.

Reklama

Agora zaznaczyła już silnie swoją obecność w Internecie dzięki "Gazecie Wyborczej" online (www.gazeta.pl), która w krótkim czasie stała się trzecią najpopularniejszą stroną w polskim Internecie (przynosi także wpływy ze sprzedaży reklam). Agora wykorzysta doświadczenia z Gazetą online przy wdrażaniu strategii internetowej.

Start i rozwój projektu internetowego jest strategicznym priorytetem Agory. Spółka przeznaczy znaczne środki finansowe na rozruch i rozwój tego projektu. Będzie on odrębną jednostką w strukturze Agory. Kierować nim będzie Helena Łuczywo, członek zarządu Agory i jeden z twórców sukcesu "Gazety Wyborczej".

Nad projektem internetowym pracuje już 16-osobowy doborowy zespół. Agora energicznie prowadzi nabór nowych pracowników - do końca roku zespół będzie liczyć 40 specjalistów z różnych dziedzin. Koszty zatrudnienia i zakupu systemu informatycznego szacowane są na 14 mln zł w 2000 roku. W 2002 r. sięgną prawdopodobnie 40 mln zł. Ponadto spółka

zamierza wydać znaczne sumy na reklamę i promocję swojej oferty internetowej. Liczy się też z dodatkowymi wydatkami wynikającymi z umów z dostawcami informacji i usług.

- Mamy świetny zespół, ogromną bazę informacji i tekstów, powszechnie znaną markę, dogłębną wiedzę o polskim rynku konsumenckim i zapotrzebowaniu na informację. To doskonały punkt wyjścia dla stworzenia najlepszego serwisu w internecie - powiedziała Helena Łuczywo.

- Polski rynek internetowy lada chwila zacznie rosnąć w błyskawicznym tempie i nie mamy wątpliwości, że będziemy w ścisłej czołówce tej rewolucji - stwierdziła Wanda Rapaczyński, prezes Agory.

Agora i Gazeta Wyborcza w skrócie:

1. Średni dzienny nakład "Gazety Wyborczej" w 1999 r. wyniósł 560 000. egzemplarzy, co daje jej 43 proc. rynku czytelniczego w Polsce. Udział Agory w krajowym rynku reklamowym wzrósł w 1999 r. o 2,6 proc., do 61,7 proc. "Gazeta Wyborcza" to także unikalna struktura krajowo-lokalna - połączenie pozycji dziennika krajowego z obecnością

w 20 regionach, gdzie wychodzą dodatki "Gazety".

2. Założona w 1989 r. Agora SA od kwietnia 1999 r. jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od lutego 1999 r. globalne świadectwa depozytowe (GDR) Agory są notowane na giełdzie w Londynie.

3. Agora rozwija liczącą się w Polsce grupę radiostacji. Spółka ma udziały w 10 rozgłośniach, które w czwartym kwartale 1999 r. docierały łącznie do 10 proc. słuchaczy w Polsce. Ostatnio spółka kupiła dwie kolejne stacje i otrzymała koncesję na prowadzenie trzeciej. We wrześniu 1997 r. Agora wykupiła udziały w TKP, spółce-matce płatnej telewizji Canal+ i cyfrowej telewizji satelitarnej Cyfra+.

4. Agora wydaje internetową wersję "Gazety Wyborczej" (www.gazeta.pl), która stała się trzecią pod względem popularności stroną w polskim Internecie. W grudniu 1999 r. zarejestrowano na niej 500 tys. wizyt i 3,5 mln odsłon.

5. Według kursu zamknięcia akcji notowanych na warszawskim parkiecie, 20 stycznia 2000 r. kapitalizacja Agory SA wyniosła 1,1 mld dolarów, co czyni z niej siódmą co do wielkości spółkę notowaną na warszawskiej giełdzie.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: gazety | 'Gazeta Wyborcza' | Strategie | Gazeta Wyborcza | firmy | bogactwa | wyborczej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »