MBANK (MBK): Zmiana ratingu FITCH - raport 148

Zarząd spółki BRE Bank SA podaje do wiadomości, że w dniu 23 sierpnia 2002 r. międzynarodowa agencja ratingowa FITCH dokonała zmiany ratingu indywidualnego BRE Banku. Dotychczasowy rating C/D został zastąpiony oceną D (jest to czwarta ocena od góry w skali od A do E i oznacza podmiot wykazujący słabości pochodzenia zewnętrznego i/lub wewnętrznego).

Rating długo- i krótkoterminowy oraz ocena wsparcia pozostały bez zmian, tj. odpowiednio: - długoterminowa ocena: BBB+ (czwarta ocena w skali inwestycyjnej, oznacza dobrą jakość portfela kredytowego), - krótkoterminowa ocena: F2 (ocena druga od góry w 6-stopniowej skali, obrazuje zdolność terminowego regulowania zobowiązań), - ocena wsparcia: 3 (trzecia ocena w pięciostopniowej skali, odzwierciedla silną pozycję strategicznego akcjonariusza).

Reklama

Perspektywa dla ratingu długoterminowego pozostaje stabilna.

Uzasadniając zmianę ratingu indywidualnego agencja wskazała na zapaść na rynkach kapitałowych, co negatywnie wpływa na wyniki BRE Banku, odnoszącego przez ostatnie lata sukcesy na polu bankowości inwestycyjnej: szereg transakcji nie dochodzi do skutku, następuje ograniczenie przychodów, wzrost kosztów i konieczność dokonywania odpisów wynikająca z wyceny portfela. FITCH przewiduje także, iż Bank będzie tworzył dodatkowe rezerwy na kredyty.

Jednocześnie agencja podkreśliła, że wiodąca pozycja BRE Banku na rynku bankowości inwestycjnej, wysoce specjalistyczny system zarządzania ryzykiem oraz szeroka oferta produktów finansowych będą nadal procentowały, co powinno zapewnić BRE Bankowi trwałe źródła dochodów również w przyszłości.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: bank | Fitch | agencja | BRE Bank SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »