MF: 2 mln zł oszczędności na elektronicznych rozliczeniach PIT

Oszczędności administracji państwowej związane z przesyłaniem PIT-ów drogą elektroniczną wyniosły ok. 2 mln zł - poinformowało w czwartek w komunikacie Ministerstwo Finansów.

MF przypomniał, że do północy 2 maja, który był w tym roku ostatnim dniem składania rozliczeń za 2010 r., do urzędów skarbowych przesłano przeszło 950 tys. elektronicznych PIT-ów, czyli trzy razy tyle, co w ubiegłym roku.

Zobacz wskaźniki dla firm na stronach BIZNES INTERIA.PL

Oznacza to, że przez internet rozliczyło się ponad 1,2 miliona podatników (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach), w zdecydowanej większości składając elektroniczne formularze bez podpisu kwalifikowanego. Resort zaznacza, że w tym roku elektroniczne PIT-y dawały po raz pierwszy możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem czy złożenia korekty zeznania.

Reklama

- Szacujemy, że oszczędności uzyskane w związku z przesłaniem PIT-ów drogą elektroniczną wyniosły blisko 2 mln zł. Wliczamy tu zarówno popularne PIT-y roczne, jak i wysyłane przez płatników PIT-y 11, 40 czy 8S - wyjaśnia cytowany w komunikacie zastępca dyrektora Biura Ministra w MF Szymon Milczanowski.

Sukcesu elektronicznych rozliczeń ministerstwo upatruje m.in. w prowadzonej przez resort kampanii edukacyjnej i akcji Szybki PIT. - Od kilku lat akcja Szybki PIT uświadamia podatnikom korzyści związane z terminowym i szybkim składaniem deklaracji podatkowych oraz informuje, że można to zrobić drogą elektroniczną za pomocą systemu e-Deklaracje - zwraca uwagę Milczanowski.

MF informuje, że na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.szybkipit.pl, stanowiącą kompendium wiedzy o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. Strona zawierała m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o skali podatkowej i limitach odliczeń w 2010 i 2011 r., a także broszury informacyjne i formularze podatkowe.

Według danych MF, od marca stronę odwiedziło ok. 170 tys. osób, uzyskując odpowiedź na ok. 600 pytań zadanych ekspertom za pośrednictwem aplikacji pytaniowej. Całkowita liczba odsłon przekroczyła 650 tys. Ponad 92 tys. razy wyświetlano również profil na portalu społecznościowym www.facebook.com/Szybki.PIT.

Resort poinformował ponadto, że dziesiątki tysięcy osób w całym kraju skorzystało z oferty wydłużonych godzin pracy i dni otwartych urzędów skarbowych, a także dyżurów telefonicznych.

"Tylko podczas soboty pracującej 30 kwietnia do urzędów zgłosiło się 115 tys. osób chcących bezproblemowo rozliczyć PIT. Za lokalną promocję kampanii odpowiadali rzecznicy izb skarbowych" - napisano w komunikacie.

ZOBACZ AUTORSKĄ GALERIĘ ANDRZEJA MLECZKI

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PIT | rozliczenie | rozliczenia PIT | Ministerstwo Finansów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »